Danes je 18.4.2024

Input:

Tolmačenje DKOM odločbe: RS, Ministrstvo za javno upravo

2.10.2017, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 12 minut

7.8.9 Tolmačenje DKOM odločbe: RS, Ministrstvo za javno upravo

Miriam Ravnikar Šurk, univ. dipl. prav.

Tolmačenje revizijskega postopka zoper ravnanje naročnika RS, Ministrstvo za javno upravo - celotno odločbo DKOM si lahko preberete TUKAJ.

ODLOČITEV DKOM št. 018-095/2017-22 z dne 27. 07. 2017: Glede na različne zahteve posameznih vlagateljev je Državna revizijska komisija določenim zahtevkom za revizijo ugodila in sicer tako, da je razveljavila naročnikovo odločitev:

  • da za sklope N01-004, L01-061, L01-069 in L01-071 ne sklene krovnega okvirnega sporazuma;

  • o oddaji posameznega naročila za prvo obdobje za sklop G03-040 na podlagi sklenjenega krovnega okvirnega sporazuma;

  • da zdravilo »VFEND 200 mg prašek za raztopino za infundiranje«, nacionalni identifikator zdravila 024635, izloči iz sklopa J02-015;

  • da za sklope, ki so navedeni v Prilogi 7 odločitve o oddaji naročila in za katere je četrti vlagatelj oddal ponudbo, ne sklene krovnega okvirnega sporazuma.

VSEBINA:

  1. odločitev naročnika ni obrazložena (predvsem v delu, ki se nanaša na razlog izključitve zaradi ponudbene cene – »pravočasna« navedba razlogov);
  2. ali se obveznosti iz naslova zamude pri plačilu davkov štejejo za davčne obveznosti;
  3. vlagateljeva zahteva za vpogled v potrdilo FURS, ki izkazuje njegovo »stanje«;
  4. element aktivne legitimacije – nastanek škode ter
  5. vročanje – vsebinski ali formalni pogoj.

NAROČNIKOVA ODLOČITEV: »Odločitev o oddaji javnega naročila« št. 4301-4/2015/262 z dne 20. 04. 2017 v odprtem postopku z namenom sklenitve (krovnega) okvirnega sporazuma za posamezni sklop za obdobje 24 mesecev z več ponudniki. Med strankami (krovnega) okvirnega sporazuma bo naročnik za posamezni sklop (ponovno) odpiral konkurenco vsakih 6 mesecev (razen za prvih 6 mesecev); nakup zdravil. ZJN-2!!

REVIZIJSKI RAZLOGI VLAGATELJA ZAHTEVKA:

AD I in II) obrazložitev naročnikove odločitve (tržna cena in neplačani davki)

Nesprejemljiva in nezakonita je naročnikova ugotovitev/odločitev, da je ponudbena cena višja od cen, ki veljajo za predmet javnega naročila na trgu. Če je naročnik izvedel analizo trga, bi moral te podatke navesti najkasneje v odločitvi o oddaji naročila. Naročnik ni preveril tržnih cen in ni preveril zagotovljenih sredstev posameznih naročnikov, kar je razvidno iz odgovorov, objavljenih na Portalu javnih naročil. V odločitvi o oddaji javnega naročila se naročnik ne more sklicevati na podatke oz. razloge, ki jih ni navedel v razpisni dokumentaciji. Zgolj pavšalno navajanje, da ponudbena cena presega tržne cene, ne zdrži in izkazuje naročnikovo diskriminatorno odločanje v nasprotju z razpisno dokumentacijo . Naročnik ni pojasnil, na kakšen način je ugotovil cene na trgu, v razpisni dokumentaciji ni določil predvidene cene za zdravila, niti ni določil postopka in merila za določanje cen na trgu.

Vlagatelj naj bi imel na dan oddaje ponudbe zapadle, neplačane obveznosti v zvezi s plačili prispevkov za socialno varnost ali v zvezi s plačili davkov v vrednosti 50 evrov ali več. Pri obračunu DDV je prišlo do zamude plačila. Tretji vlagatelj s sklicevanjem na 44. člena ZDavP-2 in na komentar Obligacijskega zakonika (OZ) zatrjuje, da zamudne obresti niso davčna obveznost, temveč odškodninska obveznost. Pogoja, da ponudniki na dan oddaje ponudbe ne smejo imeti zapadlih, neplačanih obveznosti v zvezi s plačili davkov v vrednosti 50 evrov ali več, ni mogoče razlagati na način, da zajema tudi odškodninske obveznosti.

Komunikacija/obveščanje po elektronski pošti: očitek vlagatelja je, da ga je naročnik o popravljenem pravnem pouku obvestil z dopisom, ki mu ga je posredoval po elektronski pošti, torej nepravilno, in ga zato ne sprejema kot uradni dokument in zanj nima pravne veljave.

IZ OBRAZLOŽITVE DKOM:

AD I in II) obrazložitev in tržna cena

V zvezi z naročnikovimi navedbami, »da z zavrnitvijo vseh ponudb nobenemu ponudniku ne more nastati škoda, saj naročnik naročila ne odda«, gre najprej opozoriti, da naročnik ni zavrnil prejetih ponudb za sporne sklope, pač pa je naročnik vse prejete ponudbe za sporne sklope izločil kot nesprejemljive in posledično kot nepopolne. Vlagatelji so torej vložili