17.4 Napotki za javna naročila medicinskih pripomočkov in medicinske opreme
Odvetnica Miriam Ravnikar Šurk
Če sta bili pretekli leti zaznamovani z epidemijo, pa javne naročnike v zdravstvu tudi v letu 2022 čakajo veliki strokovni in logistični izzivi. V prispevku bom predstavila splošne značilnosti in elemente postopkov oddaje javnih naročil v zdravstvu ter novosti, ki jih prinaša novela ZJN-3C glede naročanja medicinskih pripomočkov in medicinske opreme.
Nabava opreme: dejavniki in element kompatibilnosti
Kadar zdravstvene institucije naročajo opremo, je predvsem potrebno upoštevati dva dejavnika:
i) oprema, ki jo nabavljajo, mora biti (v večini primerov) kompatibilna z že obstoječo opremo in
ii) (nova, morda še nepoznana in neuporabljena) oprema naj ima predhodno potrditev ustreznosti s strani pristojne institucije.
Ko bolnišnica naroča opremo, ki bo dopolnila ali nadgradila že obstoječi sistem, mora pristojna oseba s pomočjo strokovnjaka natančno opisati obstoječi sistem in natančno določiti potrebe/cilje, ki jih želi javni naročnik doseči z nabavo opreme. Ni dovolj le, da naročnik zapiše, katero opremo želi – kaj hitro se lahko znajde v položaju, ko bo moral svoje tehnične specifikacije »braniti« na Portalu javnih naročil. Včasih tudi navedba »ali enakovredno« (šesti odstavek 68. člena Zakona o javnem naročanju; v nadaljnjem besedilu: ZJN-3) ne pomaga, ko naročnik sicer dobi »enakovredno« opremo, ki pa nikakor ni kompatibilna z ostalim sistemom. Torej, poudarek v dokumentaciji v zvezi z oddajo javnega naročila mora vsekakor biti na elementu kompatibilnosti.
Naročniki bodite pozorni na elemente predmeta javnega naročila
Ko naročnik kupuje novo opremo, naj bo pozoren na naslednje elemente predmeta javnega naročila:
-
osnovna različica opreme/aparature,
-
nadgradnje, ki so nujne, pričakovane ali zgolj zaželene,
-
potrošni material, ki je nujen za delovanje opreme/aparature,
-
vzdrževanje in…