Danes je 28.3.2024

Input:

018-081/2017 RS, Ministrstvo za pravosodje, Uprava RS za izvrševanje kazenskih sankcij

24.5.2017, Vir: DKOMČas branja: 14 minut

Odločitev številka: 018-081/2017-4, z dne 19.5.2017, navajamo v celoti:

SKLEP

Državna revizijska komisija za revizijo postopkov oddaje javnih naročil (v nadaljevanju: Državna revizijska komisija) je na podlagi 39. in 70. člena Zakona o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja (Uradni list RS, št. 43/2011 s spremembami; v nadaljevanju: ZPVPJN), v senatu Nine Velkavrh, kot predsednice senata, ter Tadeje Pušnar in mag. Gregorja Šebenika, kot članov senata, v postopku pravnega varstva pri oddaji javnega naročila »DOBAVA KUHINJSKE OPREME ZA ZAVODE ZA PRESTAJANJE KAZNI ZAPORA« v sklopih 1 »Dobava kuhinjske opreme za ZPKZ Dob, ZPKZ Ig in ZPKZ Ljubljana« in 4 »Dobava kuhinjske opreme za ZPKZ Maribor«, na podlagi zahtevka za revizijo vlagatelja KOVINASTROJ SERVIS d.o.o., Adamičeva cesta 44, Grosuplje, ki ga po pooblastilu zastopa Odvetniška družba Pirnat-Kovačič-Škofič, o.p., d.o.o., Jakšičeva ulica 1, Ljubljana (v nadaljevanju: vlagatelj), zoper ravnanje naročnika Republika Slovenija, Ministrstvo za pravosodje, Uprava RS za izvrševanje kazenskih sankcij, Jesenkova ulica 3, Ljubljana (v nadaljevanju: naročnik), dne 19. 5. 2017

ODLOČILA

1. Zahtevku za revizijo se ugodi in se razveljavi odločitev o oddaji javnega naročila »DOBAVA KUHINJSKE OPREME ZA ZAVODE ZA PRESTAJANJE KAZNI ZAPORA« v sklopih 1 »Dobava kuhinjske opreme za ZPKZ Dob, ZPKZ Ig in ZPKZ Ljubljana« in 4 »Dobava kuhinjske opreme za ZPKZ Maribor«, kot izhaja iz naročnikovega dokumenta »ODLOČITEV O ODDAJI NAROČILA« z dne 10. 4. 2017.

2. Naročnik je dolžan vlagatelju povrniti stroške pravnega varstva v višini 1.973,79 EUR, v roku 15 dni od prejema tega sklepa, po izteku tega roka pa z zakonskimi zamudnimi obrestmi do plačila, pod izvršbo. Višja stroškovna zahteva vlagatelja se zavrne.

OBRAZLOŽITEV

Naročnik je dne 25. 1. 2017 sprejel sklep o začetku postopka oddaje javnega naročila. Obvestilo o naročilu male vrednosti je bilo objavljeno na portalu javnih naročil dne 8. 3. 2017, pod št. objave JN001718/2017-W01.

Naročnik je dne 11. 4. 2017 na portalu javnih naročil (pod št. objave JN001718/2017-ODL01) objavil dokument »ODLOČITEV O ODDAJI NAROČILA« z dne 10. 4. 2017, s katerim je javno naročilo v sklopih 1, 2 in 4 oddal ponudniku GASTRONOMIK d.o.o., Podgorica pri Podtaboru 3, Grosuplje (v nadaljevanju: izbrani ponudnik), v sklopu 3 pa vlagatelju.

Po opravljenem vpogledu v ponudbo izbranega ponudnika je vlagatelj dne 19. 4. 2017 pravočasno vložil zahtevek za revizijo zoper odločitev o oddaji naročila v sklopih 1 in 4. Zatrjuje, da ponudba izbranega ponudnika ni dopustna, saj ne ustreza tehničnim zahtevam iz razpisne dokumentacije, naročnik pa bi jo moral izločiti. Pojasnjuje, da je naročnik z dodatnimi pojasnili na portalu javnih naročil tako v zvezi z dobavo tračnega pomivalnega stroja za pranje bele posode (v sklopu 1) kot v zvezi z dobavo havbnega pomivalnega stroja inox z mehčalcem vode (v sklopu 4) zahteval, da imajo ti stroji certifikat DIN 10512. Izbrani ponudnik je v okviru navedenih pozicij ponudil stroja, ki takega certifikata nimata. Vlagatelj predlaga razveljavitev izpodbijane odločitve za sklopa 1 in 4 ter povrnitev priglašenih stroškov pravnega varstva.

Izbrani ponudnik se je o vloženem zahtevku za revizijo izjasnil z vlogo z dne 24. 4. 2017. Navaja, da je certifikat DIN 15012 izključno nemški certifikat, kar pomeni, da ga lahko uporabljajo samo nemški proizvajalci pomivalnih strojev. Meni še, da je v okviru spornih dveh sklopov ponudil točno takšna stroja, kot je bilo zapisano v razpisni dokumentaciji, brez minimalnih odstopanj. Naročnik je glede na razpisno dokumentacijo zahteval pomivalna stroja italijanskega proizvajalca, kar je bilo tudi ponujeno. V razpisni dokumentaciji ni bilo navedenih kakršnihkoli certifikatov. Na portalu javnih naročil se je naknadno pojavilo vprašanje, ali se lahko ponudi tudi pomivalne stroje z drugačnimi tehničnimi lastnostmi. Naročnik je z navedenim soglašal, obenem pa odredil, da mora imeti pomivalni stroj, ki ga ponuja ta ponudnik, certifikat DIN 10512, saj gre za nemškega proizvajalca pomivalnih strojev. Naročnik je s svojimi odgovori nagovoril samo ponudnika dotičnih nemških pomivalnih strojev.

Naročnik je dne 4. 5. 2017 izdal sklep, s katerim je kot neutemeljenega zavrnil vlagateljev zahtevek za revizijo. Enako kot izbrani ponudnik navaja, da je certifikat DIN 15012 izključno nemški certifikat, kar pomeni, da ga lahko uporabljajo samo nemški proizvajalci pomivalnih strojev, ter da je izbrani ponudnik ponudil točno takšne stroje, kot je bilo zapisano v razpisni dokumentaciji, brez minimalnih odstopanj. Pojasnjuje še, da je z odgovorom na portalu javnih naročil potencialnemu ponudniku ugodil in mu omogočil, da ponudi pomivalne stroje s specifikacijami, ki jih je potencialni ponudnik predlagal v vprašanju, hkrati pa mu odredil, da morajo imeti ti stroji certifikat DIN 10512, saj so bile predlagane specifikacije povsem druge kot prvotno zahtevane v razpisni dokumentaciji. Naročnik poudarja, da je s temi odgovori naslovil samo ponudnika dotičnih strojev in le