Danes je 28.3.2024

Input:

Okvirni sporazum in roki za oddajo ponudbe

10.7.2017, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 5 minut

13.5 Okvirni sporazum in roki za oddajo ponudbe

mag. Boštjan J. Turk

V odprtem postopku, z namenom sklenitve okvirnega sporazuma, se je v postopku določil rok za oddajo ponudbe in čas javnega odpiranja, razlogi za izključitev, usposobljenost in merila. Nato se je po odločitvi najprej sklenil okvirni sporazum s ponudniki, ki so glede na usposobljenost in merila izpolnjevali pogoje. Okvirni sporazum se je sklenil z več gospodarskimi subjekti, deloma brez ponovnega odpiranja konkurence in deloma s ponovnim odpiranjem konkurence. V razpisni dokumentacije je navedeno, da se bo konkurenca odpirala vsakič, ko se bo pri naročniku pojavila potreba po artiklu, ki po vsebini (karakteristike) sodi v to naročilo. Nato sledi faza zbiranja ponudb - prvo odpiranje konkurence, kjer je recimo 1000 artiklov (navedemo tehnične karakteristike in merila) in oddamo to naročilo. Ker pa se potreba po vedno novih artiklih pojavlja vsaj 2 do 3 krat na mesec, je teh odpiranj konkurence veliko in posledično temu je v razpisni dokumentaciji navedeno, da bo odpiranje konkurence potekalo pa mailu, torej povpraševanje in ponudba. Posledično to pomeni, da odpiranja niso javna.

V zakonu nisem zasledil pogojev, ali morajo biti odpiranja konkurenca javna ali ne. Pogledal sem prakso in ugotovil, da je praksa takšna, da odpiranja niso javna. Prosim, če odgovorite ali je takšen postopek v skladu z zakonodajo?

In kdaj je zagotovljeno pravno varstvo in za kaj? Torej, ali imam prav, da do roka za oddajo ponudb lahko naročnik izpodbija pogoje in merila za priznavanje usposobljenosti, po tem roku lahko izpodbija izbiro in nato pri zbiranju ponudb (odpiranje konkurence) lahko izpodbija izbiro in predvidevam, da tudi