Danes je 26.4.2024

Input:

Načrtovanje javnih naročil

2.11.2017, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 6 minut

4.3 Načrtovanje javnih naročil

Anica Hladnik

Če pogledamo s stališča prakse, je potrebno izračun ocenjene vrednosti upoštevati večplastno. Nedvoumno je potrebno enkrat letno preveriti ocenjene vrednosti vseh nakupov blaga, storitev in gradenj, ter na podlagi teh vrednostih pripraviti načrt izvajanja postopkov javnih naročil, smo zapisali v prejšnjem prispevku in v tokratnem se tej temi posvečamo bolj natančno.

Skrbni naročniki naj bi pozorno spremljali vrednosti nakupov blaga in storitev, ki se pojavljajo v poslovnem letu naročnika. Gre za skoraj nujno potrebo po stalnem spremljanju stroškov glede na vrsto blaga ali storitev, saj s tem vesten naročnik spremlja pokritost nakupov z izvedenimi postopki javnih naročil in obenem pravočasno načrtuje izvedbo novih postopkov.

Praktično to pomeni, da naročnik vsaj na tri mesece preveri gibanje prometa po dobaviteljih, saj naročnik, ki mu je dobro poznano njegovo poslovanje, lahko že na podlagi takega pregleda ugotovi obseg doseženega stroška po vrsti blaga ali storitve, saj velika večina dobaviteljev sodeluje z naročnikom zgolj z oskrbo z določeno vrsto blaga ali storitve. Naročnik se pri takem hitrem pregledu lahko posveti zgolj dobaviteljem, ki v preučevanem obdobju presegajo mejno vrednost 20.000 EUR ali si ji najbolj približujejo.

Priporočljivo je vsaj občasno preveriti tudi stroške na posameznem stroškovnem kontu, ki se evidentira v finančno-računovodski službi. Tako ima naročnik dvojni pregled stroškov, promet po dobavitelju in pregled nad vrsto stroška. Kombinacija obeh stroškov pa je za naročnika bistvenega pomena pri načrtovanju javnih naročil, saj gre pri tem že za podatek o ocenjeni vrednosti nakupov primerljivega blaga ali storitev.

Ob koncu vsakega leta, ko se že pričenjajo aktivnosti za pripravo finančnih načrtov za prihajajoče leto, je priporočljivo, da se izvede pregled izvedenih javnih naročil, oceni njihova ustreznost in pripravi načrt za prihajajoče leto. V praksi to pomeni, da je potrebno preveriti najmanj stroške nakupov opreme ter stroške blaga in