Danes je 28.3.2024

Input:

13. novela Zakona o javnem naročanju (ZJN-3C)

1.3.2022, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 5 minut

14.33 13. novela Zakona o javnem naročanju (ZJN-3C)

Odvetnica Miriam Ravnikar Šurk

V Uradnem listu Republike Slovenije št. 10 je bila dne 21. 1. 2022 objavljena že 13. sprememba Zakona o javnem naročanju, ki je začela veljati 20. 2. 2022, v celoti pa se bo uporabljala od septembra 2022. Tako imamo še nekaj časa, da postavimo vprašanja in poiščemo odgovore!

Zakonodajni postopek je začela skupina poslank in poslancev Državnega zbora že junija 2021, vendar je Državni zbor najprej končal postopek z novelo 3B, katere spremembe veljajo od 1. 1. 2022. Predmet javnega naročanja, ki ga uvaja sprejeta novela zakona, je precej občutljiv – medicinska oprema in pripomočki. Iz strokovnega vidika bi želela opozoriti, da je bil predlog v zakonodajnem postopku deležen precejšnjih kritik – tudi neskladnosti z ustavo in kršenja obvezujočih pravil Direktive 2014/24/EU.

Četudi je povsem razumljiva želja poslancev, da uredijo pereče vprašanje visokih cen in visoke stopnje izpostavljenosti korupciji v zdravstvu, pa se vendarle zastavlja vprašanje, ali je res Zakon o javnem naročanju tisti, skozi katerega določila naj se (po)išče odgovore?

Če začnemo s prvo spremembo v 2. členu zakona (novi točki 27.a in 27.b), lahko z gotovostjo trdimo, da zakonodajalec ni zapisal, na katere proizvode se nanaša nova ureditev. Zgolj sklicevanje na CPV kode enotnega evropskega besednjaka namreč ne zadošča. Predmet oziroma podskupina javnih naročil blaga bi moral biti opredeljen jasno do te mere, da bi naročnik v vsakem trenutku vedel, ali naroča blago, za katerega velja sprejeta ureditev. Žal temu ni tako.

Na področju zdravstva je sistem urejanja cen stalna praksa, vendar pa Pravilnik o določanju cen zdravil za