Danes je 20.4.2024

Input:

018-243/2016 Občina Šentilj

10.1.2017, Vir: DKOMČas branja: 22 minut

Odločitev številka: 018-243/2016-5 navajamo v celoti:

"SKLEP

Državna revizijska komisija za revizijo postopkov oddaje javnih naročil (v nadaljevanju: Državna revizijska komisija) je na podlagi 39. in 70. člena Zakona o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja (Uradni list RS, št. 43/2011 s sprem.; v nadaljevanju: ZPVPJN), v senatu mag. Gregorja Šebenika, kot predsednika senata, ter Boruta Smrdela in Nine Velkavrh, kot članov senata, v postopku pravnega varstva pri oddaji javnega naročila »Dobava in montaža pomivalnega stroja za OŠ Rudolfa Maistra Šentilj«, na podlagi zahtevka za revizijo vlagatelja Winterhalter Gastronom, profesionalni pomivalni stroji in sistemi, d.o.o., Adamičeva cesta 40, 1290 Grosuplje, ki ga zastopa Odvetniška družba Pirnat-Kovačič-Škofič, o.p., d.o.o., Jakšičeva ulica 1, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: vlagatelj), zoper ravnanje naročnika Občina Šentilj, Maistrova ulica 2, 2212 Šentilj v Slovenskih goricah (v nadaljevanju: naročnik), dne 10.1.2017

odločila

1. Zahtevku za revizijo se ugodi in se razveljavi odločitev naročnika o oddaji javnega naročila, kot izhaja iz dokumenta »Odločitev o oddaji javnega naročila«, št. 430-137/2016-302/34 z dne 2.11.2016.

2. Naročnik je dolžan vlagatelju povrniti stroške postopka pravnega varstva v znesku 942,37 EUR v roku 15 dni od prejema tega sklepa, v primeru zamude skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od prvega dne po poteku paricijskega roka do plačila.

Obrazložitev

Naročnik je dne 12.10.2016 na portalu javnih naročil pod številko objave JN006202/2016-W01 objavil obvestilo o javnem naročilu za dobavo in montažo pomivalnega stroja za Osnovno šolo Rudolfa Maistra Šentilj, ki ga je oddajal po postopku naročila male vrednosti (47. člen Zakona o javnem naročanju, Uradni list RS, št. 91/2015; v nadaljevanju: ZJN-3). Kot je razvidno iz dokumenta »Odločitev o oddaji javnega naročila«, št. 430-137/2016-302/34 z dne 2.11.2016, je naročnik omenjeno javno naročilo oddal ponudniku Saksida, d.o.o., Na produ 28, 2354 Bresternica (v nadaljevanju: izbrani ponudnik).

Zoper odločitev o oddaji javnega naročila, ki je bila dne 2.11.2016 objavljena na portalu javnih naročil, je vlagatelj dne 9.11.2016 vložil zahtevek za revizijo. Zatrjuje, da ponudba izbranega ponudnika ni dopustna, saj ne ustreza tehničnim zahtevam iz razpisne dokumentacije, zato bi jo naročnik moral izločiti iz nadaljnjega postopka oddaje javnega naročila. Naročnik je namreč na obrazcu OBR-2 razpisne dokumentacije opredelil zahtevane značilnosti pomivalnega stroja, ki predstavljajo tehnične specifikacije predmeta javnega naročila, med katerimi je določil:
- kapaciteta: I. program 70 košar/h, II. program 110 košar/h (po zatrjevanju vlagatelja osnovna kapaciteta ponujenega pomivalnega stroja izbranega ponudnika znaša 70/100 košar/h, s ponujeno opcijo High Speed pa 150/200 košar/h),
- priključna moč: 34,5 kW (vlagatelj navaja, da izbrani ponudnik ponuja pomivalni stroj s priključno močjo 22,1 kW),
- svetla vstavna višina: min. 460 mm (po mnenju vlagatelja le-ta pri ponujenem pomivalnem stroju izbranega ponudnika znaša 450 mm),
- vgrajena črpalka za izpust vode, dozator za pomivalno in izpiralno sredstvo ter krmiljenje stroja, opremljeno s samo diagnostiko delovanja (skladnost pomivalnega stroja izbranega ponudnika z navedenimi zahtevami po zatrjevanju vlagatelja ni razvidna),
- vgrajen sistem ciklonskega filtriranja pomivalne vode (vlagatelj navaja, da pomivalni stroj, ki ga ponuja izbrani ponudnik, omenjenega sistema nima oziroma izpolnjevanje navedene zahteve pri njem ni razvidno),
- priklop na hladno vodo 10 ̊ - 20 ̊C (po zatrjevanju vlagatelja je priklop na hladno vodo pri pomivalnem stroju izbranega ponudnika omogočen pri 55 ̊C),
- izvedba v skladu s standardom DIN 10512 (iz opombe prospekta ponujenega pomivalnega stroja izbranega ponudnika je po prepričanju vlagatelja razvidno, da slednji ni v skladu s standardom DIN 10512),
- certifikat po standardu DIN 10512 (vlagatelj navaja, da izbrani ponudnik certifikata ni predložil).
Iz navedenega je po prepričanju vlagatelja razvidno, da tračni košarni pomivalni stroj s sušilno cono, ki ga ponuja izbrani ponudnik, ne izpolnjuje tehničnih zahtev naročnika. Kot izhaja iz obrazca OBR-2 v ponudbi izbranega ponudnika, slednji v obravnavanem postopku oddaje javnega naročila ponuja pomivalni stroj proizvajalca KROMO ALI SpA, in sicer model RK 1010 E. Iz prospektov, ki jih je izbrani ponudnik predložil kot del svoje ponudbene dokumentacije, kakor tudi s spletne strani proizvajalca pomivalnega stroja (»http://www.kromo-ali.com/catalog/product/rk-1010-e/en_GB«) je za ponujeni model razbrati podatke o vstavni višini 450 mm, minimalni hitrosti 70 košar/h ter maksimalni hitrosti 100 košar/h, kar ne ustreza zahtevanim tehničnim specifikacijam. Izbrani ponudnik pa tudi ni predložil prospektov za model pomivalnega stroja, ki ga je dejansko ponudil (tj. model RK 1010E), temveč za model Compact K 1700. Ravnanje izbranega ponudnika, ki je s predračunom (OBR-2) in izjavo na obrazcu OBR-5 zagotovil dobavo in montažo pomivalnega stroja z omenjenimi tehničnimi zahtevami, čeprav se je moral in mogel zavedati, da ponujeni pomivalni stroj le-teh ne izpolnjuje, predstavlja podajo neresnične izjave. Glede na navedeno vlagatelj predlaga, da Državna revizijska komisija razveljavi naročnikovo odločitev o oddaji javnega naročila in zahteva povrnitev priglašenih stroškov revizijskega postopka.

Izbrani ponudnik se je v skladu z drugim odstavkom 27. člena ZPVPJN v vlogi, ki jo je naročnik prejel dne 21.11.2016, izjavil o navedbah vlagatelja, podanih v zahtevku za revizijo. Zatrjuje, da je bila ponudba vlagatelja na podlagi merila najnižje cene uvrščena šele na 3. mesto, zato ni jasno, kako bi lahko vlagatelju nastala škoda kot eden od pogojev za priznanje aktivne legitimacije za obravnavo zahtevka za revizijo. Priznanje aktivne legitimacije vlagatelju bi bilo mogoče zgolj ob upoštevanju njegove navedbe, da bo naročniku dobavil pomivalni stroj preko drugouvrščenega ponudnika, kar pa kaže na kartelno dogovarjanje med omenjenima ponudnikoma in s tem na koruptivno ravnanje. Izbrani ponudnik dalje navaja, da je predmet njegove ponudbe najnovejši pomivalni stroj proizvajalca KROMO ALI SpA Italy, ki je naslednik stroja RK 1700 High Speed. V času oddaje ponudbe je proizvajalec izdelal nulto serijo in ker barvnih prospektov ter katalogov še ni bilo na razpolago, je izbrani ponudnik na obstoječe prospekte predhodnega modela dopisal tehnične karakteristike ponujenega pomivalnega stroja KROMO RK 1010E High Speed. Ker gre za stroj individualne oziroma posamične proizvodnje, je izbrani ponudnik v svoji ponudbi s proizvajalcem pomivalnega stroja prilagodil zgornjo konzolo (prečko) na vstavno višino 460 mm. Ponujeni pomivalni stroj ima kapaciteto 150/200 košar/h z možnostjo prilagajanja, pri čemer iz predloženih prospektov nikjer ne izhaja, da ne dosega standarda DIN 10512, priključno moč 39 kW, ki se po dogovoru lahko spreminja oziroma prilagaja, in tovarniško vgrajen avtomatski sistem elektronskega doziranja pomivalnega ter izpiralnega pralnega sredstva. Pomivalni stroj KROMO RK 1010E HS ima v osnovi izpust vode na cikel rešen brez črpalke s sistemom prelivnega čepa, vendar je na željo kupca možna vgradnja črpalke za izpust, ki je vključena v ponudbo izbranega ponudnika. Ponujeni pomivalni stroj ima vgrajene sebi lastne specialne »surface filtre«, ki preprečujejo mešanje odpadkov s pomivalno vodo, poleg tega je opremljen s sistemom elektronskega krmiljenja in samodiagnosticiranja napak z možnostjo izpisa napake na displeju komandne plošče, priključek na hladno vodo ima pri 10 ̊C. Pomivalni stroj ustreza standardoma DIN 10512 ter DIN 10510, pri čemer pa naročnik ni zahteval predložitve certifikata. Izbrani ponudnik z izpolnitvijo, podpisom in žigosanjem predračuna (OBR-2) naročniku zagotavlja dobavo stroja z zahtevanimi specifikacijami, zato je po njegovem mnenju zahtevek za revizijo vlagatelja