Danes je 29.3.2024

Input:

018-230/2016 Onkološki inštitut Ljubljana

19.12.2016, Vir: DKOMČas branja: 12 minut

Odločbo številka 018-230/2016-7 navajamo v celoti:

»SKLEP

Državna revizijska komisija za revizijo postopkov oddaje javnih naročil (v nadaljevanju: Državna revizijska komisija) je na podlagi 39. člena Zakona o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja (Uradni list RS, št. 43/2011 s spremembami; v nadaljevanju: ZPVPJN), v senatu mag. Mateje Škabar, kot predsednice senata, ter mag. Gregorja Šebenika in Boruta Smrdela, kot članov senata, v postopku pravnega varstva pri oddaji javnega naročila »Storitve mobilne telefonije in nakup mobilnih aparatov«, na podlagi zahtevka za revizijo vlagatelja Telemach d.o.o., Cesta Ljubljanske brigade 21, Ljubljana (v nadaljevanju: vlagatelj), zoper ravnanje naročnika ONKOLOŠKI INŠTITUT LJUBLJANA, Zaloška cesta 2, Ljubljana (v nadaljevanju: naročnik), dne 19. 12. 2016

ODLOČILA

Zahtevku za revizijo vlagatelja se ugodi in se razveljavi odločitev o oddaji javnega naročila »Storitve mobilne telefonije in nakup mobilnih aparatov«, kot izhaja iz naročnikovega dokumenta »ODLOČITEV O ODDAJI NAROČILA« z dne 20. 10. 2016.

Obrazložitev

Naročnik je dne 14. 7. 2016 sprejel sklep o začetku postopka javnega naročanja. Obvestilo o naročilu male vrednosti je bilo objavljeno na portalu javnih naročil dne 12. 9. 2016, pod št. objave JN005414/2016-W01.

Naročnik je dne 20. 10. 2016 na portalu javnih naročil (pod št. objave JN005414/2016-ODL01) objavil dokument »ODLOČITEV O ODDAJI NAROČILA« z dne 20. 10. 2016, s katerim je javno naročilo oddal ponudniku SI.MOBIL d.d., Šmartinska cesta 134B, Ljubljana (v nadaljevanju: izbrani ponudnik), po merilih najugodnejšo ponudbo vlagatelja pa zavrnil kot nedopustno zaradi neizpolnjevanja tehničnih zahtev glede pokritosti prebivalstva in ozemlja Republike Slovenije z lastnim signalom 2G/GSM in 3G/UMTS. Naročnik je pri tem navedel, da je vlagatelj v obrazec št. 12, ki se nanaša na to zahtevo, dopisal opombo o tem, da z lastnim signalom ne dosega minimalnih zahtev naročnika, vendar pa gostuje v nacionalnem gostovanju v omrežju Telekom Slovenije d.d. Na podlagi razlage pojma »nacionalno gostovanje (National Roaming – NR)« na spletni strani Agencije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljevanju: AKOS) naročnik zato zaključuje, da operater, ki uporablja nacionalno gostovanje, nima razvitega lastnega omrežja in svoje storitve ponuja preko drugega operaterja.

Vlagatelj je dne 26. 10. 2016 pravočasno vložil zahtevek za revizijo zoper odločitev o oddaji naročila, s katerim predlaga razveljavitev izpodbijane odločitve in izdajo sklepa o zadržanju postopka oddaje javnega naročila. Zaključek naročnikove utemeljitve in s tem posledica za odločitev o oddaji naročila naj bi bila napačna. Naročniku očita napako pri neupoštevanju določil razpisne dokumentacije v zvezi z uporabo zmogljivosti drugih subjektov. V ponudbi naj bi jasno navedel, da na področju Republike Slovenije za pokrivanje s signalom uporablja tudi zmogljivosti družbe Telekom Slovenije d.d., pri čemer je iz okoliščin nedvoumno jasno, da gre za dalj časa trajajoče pogodbeno oz. poslovno razmerje, ki vlagatelju omogoča nudenje mobilnih komunikacijskih storitev na področju Republike Slovenije. V kolikor se določbe razpisne dokumentacije o možnosti uporabe zmogljivosti drugih subjektov ne nanašajo na nudenje storitev mobilne telefonije, navedeno določilo nima pomena, saj javno naročilo drugih dejavnosti, storitev ali opravil ne predvideva. Tudi brez takega določila so zmogljivosti drugih subjektov v elektronskih komunikacijah nujen pogoj za zagotavljanje storitev. Elementi omrežja, na katerih ima ponudnik lastninsko pravico, in elementi omrežja ter storitev, ki jih ponudnik uporablja na podlagi drugih pravnih poslov, skupaj v organiziranem podjemu tvorijo podjetje oz. ponudnika. Skupna uporaba infrastrukture je predpisana tudi v 91.–93. členu Zakona o elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 109/2012 s sprem.). Za naročnika kot uporabnika storitev je relevantna lastninska pravica v ekonomskem smislu – torej, s katerimi zmogljivostmi, s katerimi nudi lastne storitve, nastopa ponudnik.

Izbrani ponudnik se je o vloženem zahtevku za revizijo izjasnil z vlogo z dne 3. 11. 2016. Meni, da pokritosti z lastnim signalom ni mogoče enačiti s signalom v nacionalnem gostovanju. Ugotavlja, da vlagatelj v ponudbi za Telekom Slovenije d.d. ni predložil nobenih dokazil o izpolnjevanju pogojev iz točk 8.1., 8.2., 8.3. in 8.4.