Danes je 7.5.2024

Input:

Skupno javno naročanje vlade in centralizirane nabavne dejavnosti (32. člen ZJN-3)

9.6.2017, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 6 minut

1.1.8.3 Skupno javno naročanje vlade in centralizirane nabavne dejavnosti (32. člen ZJN-3)

mag. Boštjan J. Turk

32. člen ZJN-3 (Zakon o javnem naročanju) ureja primere, v katerih naročniki ne oddajajo sami javnega naročila neposredno, temveč to za njih stori nek drug organ, ki ga zakon imenuje osrednji nabavni organ. ZJN-3 ne pove, kateri organ ali oseba izvaja takšno dejavnost v Sloveniji. V. Kranjc meni, da lahko to funkcijo opravlja tudi več organov oziroma oseb. Ključno po njenem mnenju je, da naročniki poslujejo z osrednjim nabavnim organom neposredno, organ pa upošteva pravila javnega naročanja v razmerju do tretjih oseb (ponudnikov)1.

V tem členu so torej prilagojena pravila o javnih naročilih za tiste situacije, v katerih je za konkurenco poskrbljeno v postopku, ki ga izvede osrednji nabavni organ in se zato pravila javnega naročanja pod določenimi pogoji ne uporabljajo še enkrat, ko naročnik blago ali storitve pridobiva ali naroča od takega organa.

1. odstavek 32. člena govori o pridobivanju blaga ali storitve od osrednjega nabavnega organa, drugi odstavek pa o naročanju gradnje, blaga ali storitve. Poglejmo si odstavka podrobneje.

Prva razlika je v tem, da 1. odstavek govori o pridobivanju, medtem ko 2. odstavek govori o naročanju od osrednjega nabavnega organa. V. Kranjec v komentarju k ZJN-3 pojasnjuje, da 1. odstavek govori o situacijah, v katerih osrednji nabavni organ razpolaga z določenim blagom ali storitvami, ki jih je že pridobil po izvedenih postopkih naročanja. Ti postopki so torej končani, rezultat so blago in/ali storitve, ki jih je osrednji nabavni organ že pridobil, naročnik pa jih pridobi direktno od organa. Za konkurenco je v takem primeru poskrbljeno v postopku javnega naročanja, ki ga opravi omenjen organ, zato ni potrebe po ponovnem opravljanju takega postopka.

V 2. odstavku so z naročanjem gradenj, blaga ali storitev mišljeni primeri, ko osrednji nabavni organ oddaja javna